tisdag 21 juli 2015

Paus

Nu sitter jag och vilar i några få minuter då båda barnen sover. Snart måste Theodor väckas igen för att han inte ska vara vaken till tio ikväll. Denna förmiddagen har gjort mig smått tokig. De har skrikit om varandra, nästan somnat, vaknat igen. Theodor fick lite allergi och blev extra sur då både ögat och näsan rann. Sen skulle de få mellis båda två, vilket gick tillslut. För att båda två skulle kunna somna blev det en promenad och det tar ju en stund att få på alla vad som behövs och Theodor ville absolut inte sitta i vagnen. Hundarna drar åt hundra olika håll och det regnade när jag kom ut. Puuuh!! Så skönt att de sover nu!!

Jag försöker i lite lagom takt slussa ut amningen nu. Det känns liiite jobbigt då det är ett så smidigt sätt att lugna Milton på och att Milton gillar det så. Men jag är ganska trött på att vara den enda som kan ha hand om Milton utan att han riskerar att få panik. Och när jag börjar skolan och Christopher är pappaledig vill jag inte behöva känna att jag ska ta Milton i tid och otid. I förrgår nattade jag honom i famnen och han tog plötsligt nappen! Han har spottat ut den direkt förut eller bara bitit på den, men nu så. Nu verkar det som att han har förstått vad den är till för haha!


Theodor igår. Jag fick för en gångs skull borsta hans hår och sätta det i tofsar. Han hade tofsar som Pippi nämligen! ;)

Inga kommentarer: