lördag 24 september 2016

Familjedag

Idag har varit en riktigt bra dag faktiskt. Milton gick med pappa och badade vid 8 och han hade kört på som bara den, kul!

Framåt 10 åkte vi till bankeryd för Theodor skulle få sig en ny frilla. Han blir alltid rätt försiktig i nya situationer och med nya människor, så han satt väldigt still i mitt knä medan det klipptes. Jag gillar ju hans långa hår, men nu blir det absolut mindre tovor iaf. Han fick även sprayade hjärtan i håret och han skulle såklaaart ha rosa. Ett grönt blev det också.

Innan vi åkte hem svängde vi förbi stan där det var höstmarknad. Faster Emmelie  uppmärksammade oss på att det var ponnyridning så det tog vi oss till. Theodor satt så fint så på hästryggen.

Väl hemma sen tog vi det lugnt medan Christopher tittade på fotboll.  När matchen tog slut gick vi ut en sväng med hundarna. Vi lekte en bra stund i ekeparken innan vi behövde gå hem för att laga mat.

Det blev kött, potatis och bea till filmen Björn bröder. Vi lyckades faktiskt få det mysigt och båda barnen satt med nästan hela filmen (det var Milton som röjde runt lite ibland hehe). Det blev lite chips, choklad och tända ljus. Alltså vilken gosig  familj vi blev plötsligt?

Barnen somnade på typ 30 sekunder vid 20 och sen tittade jag och Christopher på en film själva. Tänk vad vi hunnit med!

Nu la jag mig i sängen nyss. Jag tyckte Milton kändes lite varm previs innan han la sig men nej nej sa Christopher. Nu andades han lite extra tungt och tempen gav ett resultat på 38,3.... suck!! Theodor fick en febertopp tidigare i veckan men var helt feberfri två dagar senare. Vi få väl hoppas det går lika smidigt för Milton...

Inga kommentarer: