måndag 3 oktober 2016

En till bebis?

Det senaste året har jag mått lite upp och ner. Det är olika symtom på stress och ångest som gör sig till känna. Jag gör mitt bästa för att begränsa mig själv så jag inte ska hamna allt för långt ner, och det har gått ganska bra.

Det blir så himla tydligt vilken dag jag har och hur jag mår när jag tänker på att få en till bebis. Mår jag bra så blir jag supersugen och så avis på alla som har sina pluttiga gulliga små bebisar. Eller avundsjuk på att andra ska få veta hur deras förlossning ska bli, det är ju sååå spännande?!?
Har jag en sämre dag däremot så får jag nästan panik av att tänka på en till bebis. Att vara gravid, eventuellt må illa och spy, få ont, bli klumpig och obekväm. Att gå igenom en förlossning med alla risker det innebär. Att behöva gå igenom dessa eftervärkar?!? Upptrappningen från barn ett till barn två var hemsk, hur ska det då bli med nummer tre? Kan man få lustgas till eftervärkar? Och alltid samtidigt som man ska amma och man sitter där helt obekvämt och vill bara försvinna av den hemska smärtan. Ja, det är sånt jag får panik av en sämre dag.

Men det blir inget till barn förrän jag har pluggat klart och jag har ett bra jobb jah trivs med. Då kommer nog ett till barn passa bra! 

Imon har jag första ordentliga dagen på praktiken. Jag hoppas det kommer vara en bra dag (en sådan när jag längtar efter en bebis) så jag har mycket energi att ta in allt nytt!

Theodor en dag gammal. (Den enda bilden på bebis i telefonen just nu hehe!)

Inga kommentarer: